måndag 1 augusti 2011

Vad hände med orken?

Det var inte längesedan jag steg upp. Det var exakt klockan 13.23. Och ärlig talat, jag bryr mig inte. Det var faktiskt skönt. Jag har ändå inget att vakna upp till. Chilly är så underbar att hon klarar sig, aldrig väckt mig för att hon behöver gå ut. Samtidigt som hon alltid får gå ut precis innan vi går och lägger oss. Och igår var det vid 1-tiden. Men som vanligt kunde jag inte somna.. Någon gång vid 3-tiden och då hade jag tagit en tabbe. Måste ha varit den som fått mig att sova så länge, eller ändå inte. Den ska försvinna ur kroppen efter bara någon timme. Idag vet jag inte vad jag ska göra. Behöver städa och göra fint, men ingen ork. Vad hände med orken? Den försvann strax efter att mammy åkte. Orkar absolut inget. Antingen sitter jag här vid datorn eller så ligger jag i soffan och tittar på tv. Spelet som jag alltid spelar är inte kul längre, maten smakar inte och jag är inte hungrig, äter knappt något.. Vad är det som händer? Ska det vara så här när jag bor själv också? Vill bara göra det klart, att detta jag känner inte är lathet, det är ork. Att inte ha någon ork för mig det är ungefär som om någon har urladdat mig från all energi. Allt går så otroligt långsamt. Idag, nu, borde jag städa och göra fint, men jag orkar inte.. tar det imorgon. Men imorgon är sista dagen innan mammy kommer hem. Orkar jag då? Jag måste lova mig själv att om jag inte gör det idag, MÅSTE jag göra det imorgon! Så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar