tisdag 19 april 2011

Familjemöte på Habiliteringen

Idag var mammy, daddy och jag på familje-möte på habiliteringen. Som jag har längtat efter det här mötet! Och så mycket bättre det gick än vad jag hade hoppats på! Det mesta som sades visste alla redan, men att få höra det av någon annan och få bekräftelse är aldrig fel :) Psykolog C sade dock en sak som jag inte hade någon aning om. Om jag tex ska tvätta och inte riktigt kan göra det för att jag är osäker på hur man gör, vad som är rätt och fel.. så är det inte mitt självförtroende som är dåligt! Wooohoo! Äntligen någon som fattar, tror på mig och förklarar! Det är istället något i hjärnan som inte kan avgöra vad som är rätt och fel och därför blir det stopp. Och en annan sak som hon sade var varför jag ibland glömmer sådant som andra sagt eller glömmer vad jag ska/skulle göra. Det är för att mitt arbetsminne, det minne som lagrar informationen som tas in just nu, är kort och inte klarar av för mycket information på en gång, då händer det att jag ”tappar” bort saker, gör häften eller inget alls. Vi pratade även om varför jag inte ser folk i ögonen, att det kan bero på att jag då fokuserar för mycket på ”att” se den andra människan i ögonen och att jag då inte hör vad den andra personen säger. Det tror jag mycket på. Känns så bra efter det här mötet! Fick reda på en hel del, även om mycket var bekant.

Mötet var 15.00 till ca 16.10 och efter det körde mammy och jag till Burlöv Center och tittade på kläder. Men tror ni att vi hittade något? Absolut ingenting! Vi var väl hemma igen efter 19.00 och nu är jag helt slut i mitt huvud.. det blir soffan ett litet tag och sedan sängen tror jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar