onsdag 20 april 2011

Habilitering och shoppning

Idag har jag varit på habiliteringen och träffat psykolog C.  Det var.. hmm.. annorlunda, omtumlande, uttröttande och jobbigt. Hon försökte få bort min tillfälliga ångest. Det var inte kul! Usch! Hon ville få mig att beskriva hur jag känner och vad som händer med min kropp, vilket inte är så lätt. Men det som jag sade verkade hon förstå och det verkade även som att jag svarade ”rätt”. Det var inte meningen att vi skulle prata om min ångest, men på något sätt kom hon in på det och försökte då få bort den. Hon lyckades lite, men den fanns ändå där hela tiden. Vi pratade även lite om hur mötet gick igår och om min daddy. Hon kunde säga att utifrån det hon hört och sett från daddy, kan han inte få en asperger diagnos, men hon sade inte heller att han inte har det. Hon menade bara att man måste ha problem i livet, med jobb, pengar, relationer etc för att kunna få en sådan diagnos.

Mamma hade glömt ringa taxi igår, så hon körde mig dit. Efter mötet körde vi till jägersro och tittade på kläder. Men som vanligt hittade vi inget speciellt. Mamma hittade dock en klänning som hon köpte.

Tror att vi åkte hemifrån vid 09.50 och kom hem vid 13.30. Från ca 13.50 till 15.00 har jag legat i solen, aaah :) Skönt att bara få koppla av efter en sådan intensiv dag med mycket intryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar