onsdag 6 april 2011

Lååång jobbig dag

Dagen började tidigt. Jag hade ställt alarmet på mobilen till 09.00, men hade större nytta av det. Vakande ca en halvtimme tidigare av egentligen ingen speciell anledning. Taxin skulle hämta mig 09.45. Innan dess klädde jag mig, pratade med mammy och bara tog det lugnt. Gick ut vid 09.43 men taxin kom inte förrän närmare 50, sedan körde vi till habiliteringen. Som vanligt var jag tidigt och fick vänta ca 15 min i väntrummet. Psykolog C kom och hämtade mig vid 10.30. Vi fortsatte först med ett slags asperger-quiz och sedan pratade vi lite. Ni anar inte hur slut i huvudet jag var efter 45 min hos henne! Oh my god! :o Jag orkade inte ens hålla huvudet uppe när jag satt i bilen på väg hem. När jag kom hem skulle jag äta och sedan snacka med honey, men då kom Alex och Emelie på besök, så då fick man vara social med dem. När de sedan gick kunde jag i lugn och ro sätta mig vid datorn, ta det lugnt, spela lite och snacka med honey på skype :) Vid 16-tiden var jag tvungen att stänga datorn för att jag skulle äta, och då kom även morfar och moster på besök. Åter igen fick man vara social.. men jag gick ganska snabbt upp och satte mig vid datorn igen, för att 18.15 gå ner igen för att 15 min senare ta taxin in till Malmö Stadsteater Hipp. Taxin var sen.. Skulle komma 18.15 först, men ringde och ändrade till 18.30. Men kom de 18.30? NEJ! 40 då? NEJ! 50? Ja, thank god! Teater skulle börja 19.00 och jag skulle helst vara där lite innan. Jag var framme 19.07 eller något... Som tur var hade en av de som håller i kamratgruppen stannat och väntat på mig. Hade fan aldrig kunnat hitta där själv! :o Teater var bra och rolig, lite annorlunda, men rolig :) Utspelade sig förr i tiden, men den hade många skämt som gjorde det roligt. Den varade i 2,5 timmar! Slut 21.30. Hem åter 22.00. Pheeew, jag är heeeelt slut. Sängen tidigt, japp! :) Men nu blir det soffan och teven ett tag, ses! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar