torsdag 15 juli 2010

Folkets Park

Vaknade 11.20 idag, varför jag vaknade vet jag inte. Jag satte mig framför datorn nästan direkt efter att jag steg upp. Satt där både länge och väl. 13.50, kom jag på att det var ca 1 timme till jag skulle ta bussen in till stan för att träffa min kontaktperson* Petra. Bussen skulle gå 15.14. Och jag hade inte duschat än. Det var bara att snabbt gå in i duschen och ut igen, klä på sig, äta frukost, andas och sedan iväg.


Jag steg av bussen på den hållplatsen som vi hade bestämt. Skrev ett sms till Petra att jag var framme. Hon skrev tillbaka att jag kunde börja gå mot folkets park, hon skulle bara parkera bilen. Jo, men ellerhur. Jag.. skulle jag hitta till folkets park själv? Nej, skulle inte tro det. Så långt hade inte jag tänkt. Jag tog för givet att hon skulle hämta mig på busshållplatsen. Det blev flera sms efter det för att få mig att gå rätt. Hon hämtade mig vid en korsning två kvarter bort från hållplatsen. Sedan gick vi tillsammans till folkets park.


När vi kom till folkets park, gick vi bara runt. Tittade på ninisarna, kycklingarna och pippiarna i för sig. Sedan satte vi oss vid ett café. Köket var stängt, så jag beställde inget. Men det tyckte jag bara var bra, då hade jag en anledningen att slippa beställa. Petra tog en flaska Loka och Våfflor.
Efter att hon ätit och druckit upp gick vi mot parkeringen och åkte hem.
Jag var hemma igen 17.20.


* Kontaktperson är en person som kommunen beviljar en. Man går ut och fikar, shoppar, går i skogen etc. Finns till för att man ska komma ut och inte bli isolerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar