tisdag 20 juli 2010

Ny soffa

 Denna soffan blev det, fast i brun. En trea plus en tvåa.
Den är i Microfiber, har 9 cm höga ben och den är brun. Precis en sån mamma ville ha!


Igår eftermiddag runt 16.00 frågade mamma om vi skulle ut och köra en runda. Jag blev först helt chockad och trodde att hon skojade. Men hon verkade allvarlig och jag trodde att hon ville köra hem till daddy. Inte heller det var rätt. Hon ville ut och titta på soffor.


Vi körde till Home Zone. Men vi blev båda väldigt besvikna. För det första, det var dyrt och för det andra, det var ett litet varuhus med ett litet utbud. Vi gick bara snabbt igenom och sedan ut igen.


Mamma ville köra till Thysells i Anderslöv, men visste inte hur man kom dit från Home Zone. Hon ville först köra hem och sedan dit för att vara säker på att hon hittade dit. Men jag övertalade henne och sa "ta motorvägen mot Trelleborg. Anderslöv tillhör Trelleborgs kommun så det måste finnas en avfart dit." Hon lyssnade som vanligt på vad jag säger, så vi körde motorvägen mot Trelleborg. Men det kom aldrig någon avfart mot Anderlöv. Till slut hamnade vi inne i Trelleborg, så vi körde rakt igenom och in på väg 108. Där visste mamma att det fanns en skylt lite längre fram i en rundel mot Anderslöv. Vi kom till en rundel och där fanns en skylt mot Anderlöv. Thank God! Efter säkert 40 minuters biltur, var vi framme. Äntligen!


När vi kom fram möttes vi av en enorm byggnad på hela 9000 kvm! Det var så ENORMT! Och så många soffor de hade! Herregud! Hur kunde vi hitta EN som vi ville ha? Det var nog tack vare mammas alla krav på hur soffan skulle vara. Den skulle vara av microfiber, helst brun och den skulle ha ben så att man kunde damsuga under den. Det var de tre kraven hon hade.


Hon hade bestämt sig, den skulle hon ha. Jag trodde att vi bara skulle titta men när hon går fram till disken där personal finns säger hon ungefär, "Hej, jag vill köpa en soffa". Jag höll på att tappa hakan.


På tisdag nästa vecka kommer vår nya soffa. Det enda negativa är, var ska den "gamla" soffan ta vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar