fredag 16 juli 2010

Grillat hos Daddy

Har precis varit hos daddy och ätit grillat. Vi åt grillspett, baconlindad köttbit och stark korv. Till det hade vi sallad, bröd, tzatziki och bbq-sås. Supergott!


Mamma stannade som vanligt kvar hos daddy. Blev väldigt ledsen idag. Vet inte riktigt varför, men jag tror det är för att jag redan var ledsen, det blev bara för mycket. Andy (brorsan), Emma (sambo till Andy) och Jocke (morbror) skulle ut och bowla efter att vi hade ätit. Det känns nästan alltid som att någon hugger mig med en kniv när de ska ut och ha roligt, men inte jag. Jag vill också ut och ha kul med kompisar, men jag har inga. Ibland blir jag bara så trött på mig själv. Tänk om jag ändå kunde krypa ut ur mitt "skal" och bli som alla andra. Nej, jag sitter istället fast i mitt skal. Jag är en fånge i min egen kropp. Vem kan rädda mig? Vem kan släppa ut mig? Ingen. Det är bara jag själv som kan. Men det klivet är lika långt som om jag hade klättrat här i från och hela vägen till mars, eller någon annan planet i rymden. Jag är inte redo än. Kommer jag någonsin att bli redo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar