tisdag 27 juli 2010

Nu har soffan kommit!

Idag kom vår soffa. Helt underbart fin och mysig. Ska invigas i kväll framför teven. Aaahh såå myysigt...


Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Skrivit som bara den på min självbiografi, eller vad man ska kalla det. Tog pauser emellanåt, fick så ont i ryggen. Tränade Skrållan i en paus, åt frukost och kelade med alla vovvarna i en annan.


Skrållan är mammas Chihuahua. Hon har tre stycken. Skrållan ska ställas ut på Sofiero utställning i September. Hon är inte tränad inför utställning innan, så jag tog tag i det och började för ca 5 dagar sedan. Vi kör hårdträning 7 dagar i veckan med ca 15 minuter / dag. Hon är såå duktigt! Från att gå med svansen mellan bena och öronen bak till att vifta med svansen och ha öronen upp. Helt otroligt! Från och med i förrgår, kör jag med klicker. Klickar + ger godis varje gång hon reser öronen och tittar på mig. Funkar utmärkt.


Detta är Skrållan när hon tränar på att "stå fint".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar