fredag 16 juli 2010

Shoppat på Entré

Vaknade 10.00 idag av att Chilly gick omkring i rummet och var orolig i kroppen. Hon gick fram och tillbaka. Jag ville bara somna om, men det var för varmt och det kliade alldeles för mycket på alla myggbett. Så jag bestämde mig för att stiga upp. Chilly hade så bråttom ner för trappan att hon nästan snubblade. Hon sprang ut genom altandörren som var öppen och började genast attackera mamma som satt i uterummet med sitt morgonkaffe. Så typiskt Chilly, man tror hon behöver kissa men egentligen vill hon bara ner för att umgås.


Mamma och jag bestämde redan igår att vi skulle till den nya möbelaffären Home Zone idag. Hon vill ha en ny soffa som man kan städa under. Jag hann inte äta frukost, hon ville iväg nästan direkt. 11.00 körde vi.
När vi hade kört 5 minuter frågar mamma mig, "Vart ska vi nu då?". Typiskt henne. Jag svarade att jag gärna ville titta på sandaler då jag inte har några som sitter bra på foten. Vi kom fram till att vi skulle ta Burlöv Center först och sen Home Zone. Men när vi är nära korsningen där man ska svänga om man ska till Burlöv Center frågar hon, "Kan man inte köra till Entré?". "Jo, klart man kan", svarade jag då. Och det blev det också, vi körde till Entré och aldrig till Home Zone.




Jag hittade två par sandaler i en tysk skoaffär som kostade 200 kr styck. De satt båda så bra på foten att jag inte kunde välja ett par. Det fick bli båda.
Hittade en liten väska med nitar på Ginatricot. 49 kr! Superbilligt. Har länge gått och tänkt att jag velat ha en liten väska, helst vit, med nitar och långa band. Och nu har jag en. Den är så fin!
Hittade även några t-shirts och två par tunna trekvartbyxor på NewYorker. Superbilligt där med. En t-shirt kostade 35 kr! Och de andra 49 kr! Byxorna kostade 99 kr styck, inte heller dyrt.


Här är bild på mina två sandaler och den fiiina väskan som jag köpte idag.
Kläderna kunde jag inte fota, de är i tvättmaskinen. 
Mamma var snabb med att klippa av lapparna och tvätta alla käderna.

Snart ska mamma, jag och Chilly till daddy och äta grillat, mmm mums..! Hoppas bara att han inte har bjudit några andra. Blir så stel och kan inte slappna av då. Ibland bjuder han andra utan att säga något, så kommer man dit utan att vara förberedd. Det är då man bara vill krympa sig själv och försvinna. 

Detta är Chilly. Min vovve! En röd dvärgpudel tjej på 1 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar