tisdag 20 juli 2010

Sunny Standup 2010


17 Juli. Ystad, Bollhusparken.
Johan Glans, Özz Nûjen, Hasse Brontén, Ann Westin, Soran Ismail, Karin Adelsköld och Christopher Linnell
DJ - Stephen Simmonds

Kl 12.00 lördag den 17 juli, åkte jag, pappa, Alex, Emelie och Johan till Ystad - Skånes bästa sommarstad. 
När vi kom fram till Ystad besökte vi först hotellet där vi skulle sova och sedan gick vi runt på gågatan och letade efter ett bra matställe att äta lunch på. 

Vid 13.30, åt vi lunch och det var även vid den här tiden alla utom jag började dricka. Jag drack bara vatten och åt schnitzel med stekt potatis och bearnaisesås. Det var helt ok. Var lite jobbigt att äta då det försökte regna och vi satt på uteserveringen. Åt fort ifall det skulle komma ett skyfall. Men det kom aldrig något. Efter lunchen tittade vi i affärer och sedan vid 15.30 satte vi oss på en annan uteservering och bara var. De andra drack förstås och jag drack först ett glas Sprite och sedan bara vatten. 




 
 Emelie och Alex på uteserveringen.

Alex och Johan på uteserveringen.


Daddy och jag på uteserveringen.


Minns inte vad klockan var när Emelie och jag gick in på vårt hotell rum för att duscha och byta kläder inför kvällen. Kan ha varit runt 16.30-17.00. Vi hade bokat bord på Store Thor kl 17.30 i alla fall. 

Vi kom iväg ganska sent till Store Thor. Tror klockan var runt 17.40. Men det var inga problem. Alex och Johan gick i förväg. Jag åt bonusetta med tomat och lök till förrätt, mycket god. Gillar egentligen inte lök, men den här löken smakade inte förrän efteråt. Maten kom säkert in inom 3 minuter efter att man svalt sista tuggan av förrätten. Jag fick schnitzel med stekt potatis och pepparsås. Världens godaste schnitzel måste jag säga! Och salladen ska vi inte prata om, så himla god! Ville bara äta till jag storknade, vilket jag nästan gjorde. Fick även en jätte jätte jättegod panacotta med bär till efterrätt. Det var säkert minst 30 minuter efter maten. Den var precis lagom stor. En mycket större hade jag inte orkat.

 

 Hela gänget utom Emelie på restaurangen Store Thor. 

Klockan var strax innan 20.00 när vi begav oss från restaurangen mot bollhusparken. Föreställningen skulle börja 21.00 men eftersom det var onumrerade platser ville vi vara ute i god tid. Och tur var väl det, för precis efter oss kom en hel hög med människor. Det var lite jobbigt att vänta i en timme innan det började men tiden gick ganska snabbt.

  
 Här ligger Alex och Johan innan föreställningen.

 
 Emelie och Alex innan föreställningen.


 Scenen innan föreställningen.

23.30 var föreställningen slut. Då var jag helt utmattad. Mest psykiskt men även fysiskt. Under föreställningen fick jag sådana hugg som jag kan få ibland. Tog några djupa andetag och då lättade det. Blev lite förvånad att de kom först på kvällen och inte redan på dagen. Kanske ett tecken på att jag klarar mer idag än innan?

Väl inne på hotellrummet kunde jag knappt hålla mig vaken. Fick verkligen kämpa. Det dröjde inte länge förrän de andra också blev trötta och ville gå och lägga sig. 

Alarmet på telefonen ringde 8.00 nästa morgon och då var det bara att snabbt klä på sig, borsta håret och iväg till frukosten. Jag tog en macka med skinka och tomat, ett ägg i kopp och ett glas äppelsaft. Som vanligt efter att jag har ätit frukost nästan direkt efter att jag stigit upp, måste jag göra nummer 2. Även när vi kom hem igen fick jag göra det igen. Efter frukosten gick vi alla upp på rummet och packade våra grejer, sedan åkte vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar