tisdag 3 augusti 2010

Ingen ro på sin födelsedag



Igår tog jag bussen 15.14 in till Malmö för att träffa Petra. Hon mötte upp mig vid Jägersro, sen körde vi tillsammans till Burlöv Center. Vi gick in i lite klädaffärer, det var mest hon som tittade. Jag ville inte köpa något. Sedan satte vi oss på Espresso House, jag tog en liten varmchoklad, med laktosfri mjölk, utan grädde och utan marshmallow. De hade ingen frapino, buhuu.. Den varma chokladen var jättegod, mmmums..


Efter "kaffet" gick vi in i lite fler affärer, sedan gick vi till McDonald´s, vilket var min önskan. Jag ville äta mjukglass från McDonald´s. Beställde inte med chokladsås som jag brukar, utan det blev jordgubbsås, mmm, det var gott. Inte lika mäktigt som choklad. Efter glassen, satte vi oss i bilen och åkte hem. Hon hade bråttom hem, för hennes son började på fotboll igår efter ett långt sommaruppehåll. Jag var hemma igen vid 17.30.


Vid 18-tiden kom Alex och Emelie på besök. Emelie hade med sig en massa hundben, hundleksaker och hundgodis som tack för att hon fick låna mammas bil igår. Hon gav även en 50 lapp för bensin. Hon är så söt. När Alex har lånat mammas bil säger han bara att han ska tanka bilen som tack för lånet, men han gör det aldrig. Emelie däremot, kommer samma dag och ger värsta grejerna, plus pengar. Kanske att det är lite för mycket. De skulle behöva ge och ta lite av varandra. Vi hade det iaf mysigt, satt allihopa i soffan och tittade på ett av mina favorit program, Law and Order - Special Victims Unit. Handlade om en pojke som hade blivit sexuellt utnyttjad av sin far som liten och som 15 åring hade han startat en egen hemsida där han "sålde" sin kropp. Det var ett mycket bra avsnitt, nästan alla avsnitt är bra i den serien. Emelie och Alex stannade bara en 30 min efter att programmet var slut. De gick hem 21.30.


Snackemoster Elsa var också hemma hos oss igår. Hon kom ungefär vid 22-tiden och lämnade inte förrän vid 01.30! Det var bara en massa snack om hennes killproblem. Vilken hon ska välja osv. Syns att hon mår jättedåligt av det här, MEN det är inte vi som ska bestämma till henne. Hennes hjärta är hos ex-killen och det roliga livet är hos den nya, tror hon. Hon vet inte! Elsa älskar skogen, den nya bor vid havet, finns ingen skog. Ex-killen bor 5 meter från skogen, precis vad Elsa älskar. Elsa älskar även att dansa, ex-killen tycker inte om det, men den nya gör. Så vem väljer man? Det kan bara hon komma på. Hon måste ta sig en rejäl funderare.




Snacka om en händelserik kväll/natt! Det har nog inte hänt på flera år. Det var knappt tid till att andas mellan alla besöken. Eftersom jag känner alla så väl, gick det bra. Hade varit en helt annan sak om det hade kommit någon mer okänd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar