onsdag 11 augusti 2010

Mycket att göra

Nu är det mycket att göra innan söndag. Mamma och morfar åker till Finland och jag ska bo hos morfar. Baloo ska vara hos oss medan vi är borta och riva, ta ner, spackla och sätta nya tapeter. Men innan han kan komma måste vi tömma hela vardagsrummet, köket och hallen. Sedan måste jag packa alla grejer som jag ska ha med mig hos morfar. Kläder, hygienartiklar, mat, städgrejer (måste städa, morfar har städat 1 gång på 6 år! Äckligt!), DATOR, internetkabel, kameran, hundarna såklart, grejer till hundarna (sovplats, mat, borstar etc), och säkert en massa andra grejer som jag inte kommer på nu.


Var i väg med Petra igår. Vi var på Burlöv Center. Fick ett presentkort på Ginatricot av Emelie och Alex i lördags. Men jag hittade inget fint. Fanns i för sig en fin kofta, men jag tyckte att den var för v-ringad. Vi var även inne i djuraffären Grizzly, där jag ville köpa en ny bricka till Chilly. När vi kom in i affären började vi med att titta på kaninerna och Petra plockade även lite kaninmat. Efter att Petra hade betalt sin mat, frågade hon mig om jag inte skulle fråga om brickorna. Men jag tvekade, jag vågade inte, jag kunde inte. Jag sa nej. Då frågade Petra istället. Kassörskan svarade att de gjorde brickor på en gång. Petra frågade mig om jag inte skulle ha en bricka. Jag tvekade igen. Jo, kom igen nu, sa hon då. Okej då, sa jag, fast jag egentligen inte ville. Klart att jag ville ha en bricka till Chilly, men jag ville inte stå där och köpa den. Tack vare Petra, köpte jag en söt liten bricka igår. Kostade 99 kr. Det kan den vara värd, eller?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar