söndag 29 augusti 2010

Mikaeli Marknad 2010


Igår åkte daddy, mammy, Alex, Emelie och jag till Trelleborg Marknad (Mikaeli Marknad). Vi körde från daddy runt 13.15 och var väl där 13.45. Det var inget speciellt där. Jag hittade några saker som jag hade kunnat tänka mig, men som jag egentligen inte behöver. Inget var liksom "wow". Köpte sådana långa lakrits godisar, 6 st för 50 kr. Fast jag gillar inte lakrits, tar alltid andra smaker så som hallon, blåbär och äpple. Köpte även tre små "knappar", eller vad man ska kalla dem, sådana man kan sätta på sina foppatoffslor. Sedan drog jag även upp en sådan påse med ett gosedjur i, från ett "Vinst varje gång"-stånd. Fick en liten beige nalle med en röd rosett runt halsen. Det var det hela. Vi gick mot bilen igen vid 16-tiden. Det var full överallt i Trelleborg på alla restauranger, vi valde därför att köra till Staffanstorp och äta där istället. Vi ät på en restaurang/pub som heter Två Kockar. Har ätit där två eller tre gånger tidigare, och då åt jag schnitzel. Gissa vad jag åt igår då? Kan det vara schnitzel? Japp. Åt även vitlöksbröd till förrätt och sedan en cheesecake till efterrätt. Mmmuums, gotti gott gott.

Emelie i bilen på väg till Staffanstorp

Alex och Emelie i bilen

Alex och Emelie i bilen

Restaurangen Två Kockar

Min huvudrätt.

Min efterrätt.

Emelie med mina glasögon. Visst passar de henne bra? =)

Mammy <3 hade inga foton på henne till igår. Haha, I got ya!

Mammy igen.<3

Daddy med sina "japanska" glasögon :D

Alex

Emelie är lite toppad och gör en rolig grimas

Japp, det är Emelie igen.

Emelie vill pussas, men inte Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar