måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag och jag har haft fullt upp, inte haft tid att blogga innan idag. 

Jag sov knappt 4 timmar i natt. Honey och jag låg och mös från tolv till fyra på morgonen. Skulle upp kl 8.00... och mellan 10.00 och 11.00 var jag och fortsatte min ADL-bedömning hos arbetsterapeuten. Sedan var jag på habiliterings-kursen i vardagssamtal mellan 14.30-16.00... Senare på kvällen vid 18.00 åkte mamma, morfar, honey och jag till honeys hemstad. Morfar skulle till sin tjej som bor där och hon ville att vi skulle komma på fika, samtidigt som vi körde honey hem. Och nu är vi hemma igen...

- Vem? - Min morfar? - Ehh jag känner inte honom.. (PINSAMT!)
Honey skrev ett sms till mig när vi var på fika hos morfars tjej, att hans föräldrar tyckte att vi skulle komma in och säga hej. Jag trodde att det berodde på att vi inte kunde lämna dem vi var hos. Senare fick jag veta av mamma att det berodde på morfar. Han var aspackad! Och då menar jag ASPACKAD! :o Mamma skäms så för morfar då, och vem gör inte det? När vi kom hem och morfar fortfarande var i bilen frågade han mamma om hon skulle ut och köra, varför han hade kläderna på och om hon hade klätt på honom. Mamma kunde inte få kontakt med honom, han sade bara sluta och massa sånt, så mamma ringade mina två bröder. När de kom var morfar i så dåligt skick att de fick BÄRA honom hem!

2 kommentarer:

  1. O Fy Sackare!!! och ja det är inte kul med sånt. Jag som ville att ni skulle komma till mig och så blev det såhär men ja jag förstår packade personer är inge kul! men jaja det får bli en annan gång, så länge får jag sitta här hemma och sakna min honey:(

    SvaraRadera