lördag 12 februari 2011

Mänskligheten - bra/dålig

Innan, ville jag bara vara ensam, inte ha med mänskligheten att göra. Nu, när jag upplevt riktig kärlek, vill jag inte leva utan den! Jag vågade inte ta steget att ta kontakt eller ta risken att bli sviken och lämnad ensam. Föredrog att vara ensam och aldrig kunna bli lämnad ensam än att ha någon. Nu har jag någon och jag är medveten om att jag någon dag kan bli lämnad ensam, men jag kan ta den risken. Idag kan jag säga att jag vill ta sådana risker. Känslan av att ha och vara med någon är så enorm, så underbar, att det slår ut alla andra negativa känslor om mänskligheten. Visst kan jag fortfarande känna att mänskligheten är lite "wired" ibland, men inte så att jag inte vill ha med den att göra. Jag vill vara en del av mänskligheten, av samhället. Jag vill leva, må bra och ha ett bra och roligt liv. Jag vill! Idag ser jag positivt på framtiden. Jag vill utvecklas och leva ett så självständigt liv som möjligt utan några hjälpinsatser. Jag kan inte föreställa mig friheten av att klara av allting själv. Att få "äga" sitt eget liv och bestämma själv vad jag ska och inte ska göra. Idag är det samhället som bestämmer, de har den största makten. Men en dag ska jag bli fri, bli flygfärdig. Än så länge är det en bit kvar på den resan. Jag är en kämpe, en fighter och jag tänker inte ge mig i första taget! Se upp allihopa, för här kommer NeeKee!! xD

2 kommentarer:

  1. Älskade lilla dotter... Du är bäääst...
    Där ser du man ska inte ge upp!!!
    Älskar DIG
    PUSS PUSS

    SvaraRadera
  2. Det bästa du någonsin skrivit/sagt!!! Det värmer :)
    Puss

    SvaraRadera