söndag 27 februari 2011

sämst igår - lite bättre idag

Igår mådde jag sämst, hög feber och jättesnuvig. Idag mår jag bättre, ingen feber och lite snuvig.

Steg upp 9.30 och lade mig i soffan framför teven direkt. Tittade på UR Samtiden från 10.00 till ca 15.00, så jäkla intressant! Ämnet var Psykisk Ohälsa och där var en mamma som föreläste om självmordstankar, om hennes dotter som tog livet av sig 2008 då hon var 14 år gammal. Så jäkla berörd jag blev, det var så sorgligt. Mest berörd blev jag därför att jag själv har varit i hennes dotters kläder. En tanke som jag fick efter föreläsningen var, "tänk om jag hade lyckats ta mitt liv, då hade mina föräldrar varit i samma sitts som henne. Fy vad hemskt!" Så jäkla glad att jag är vid liv, samtidigt som jag önskade att det var jag som hade tagit mitt liv 2008 och inte hon! För tänk så hade det varit tvärt om? Att jag hade tagit mitt liv och hon var vid liv.

Här är länken till hennes blogg :)

Just nu är det någon här och ska se på valparna. Själv är jag uppe på mitt rum vid datorn och snackar med honey på skype ;) Ni får ha det så bra, för det har jag! xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar