måndag 28 februari 2011

Allmän daglig livsföring

Har precis varit iväg och träffat arbetsterapeuten för ADL-bedömning. Sist jag träffade henne gjorde jag en sockerkaka och jag trodde att vi då skulle prata om hur det hade gått. Så fel jag hade och såå nervös och rädd jag var! Hon berättade när jag kom in på hennes rum att jag skulle IDAG göra EN sockerkaka TILL! VAFAN!? "Men jag gjorde ju en förra gången :S" sade jag till henne. Hon svarade "Jag upplevde det som om du nog skulle göra det bättre om du fick göra om det, att allt var så nytt för dig och därför var du osäker och nervös." Det blev lite mörkt och suddigt för någon sekund där efter. "Vad sade hon?" "Ska jag göra en sockerkaka NU? HÄR?". Det blev i alla fall så att jag gjorde en sockerkaka, och hon hade rätt, det gick bättre. Hann tyvärr (eller egentligen tur) inte smaka. Min taxi skulle komma 11.00 och kakan skulle ut 11.05. Hoppas bara att den blev god, för det var rätt många som skulle äta den :o

Åt frukost för en liten stund sedan. Det blev en macka med leverpastej och gurka, en liten skål fil och havre fras och ett glas mjölk. En helt okej frukost enligt mig :)

Måste bara tillägga att jag mår bättre idag, trots min hosta. Feber, har jag ingen och snuvan är nästan borta :) Jippi!! Honey here I come! xD haha! på fredag ja :)

Snart bär det av till habiliteringen för kurs i vardagssamtal, men först är det skype med honey som gäller <3 Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar