tisdag 11 oktober 2011

Första dagen på jobbet

Vakande kl 07.30 av att alarmet på mobilen ringde. Känslan som jag då hade i kroppen påminde alldeles för mycket om när man skulle upp och det var skola. Jag ville inte, orkade inte och kände bara inte för att gå upp. Ville bara stänga alarmet och somna om. Det krävdes enormt mycket av mig för att jag skulle ta mig upp. Men jag lyckades. Jag tog mig en dusch, gjorde vid mig och allt det där man brukar göra på morgonen och ungefär kl 9.00 gick jag ut för att ta taxin till jobb. Jag var framme redan vid 9.15, men började inte förrän 9.30. Ställde mig utanför djuraffären och väntade. Jag frös, var nervös och panikslagen trots lugnande tablett innan jag åkte. Minuterna innan jag skulle börja kändes som timmar. Men till slut kom butiksägaren och sade att jag kunde få komma in. "Tack och lov!" tänkte jag. Hon hade precis kommit och vi fick låsa upp gallret till butiken för att komma in. Och precis när vi gör det kom G min arbetskonsulent, hon som ska vara med mig på min praktik. Vi hälsade på varandra och gick sedan in. Butiksägaren som vi kan kalla M visade oss vad vi skulle göra och hur vi skulle göra. Vi skulle ge ny mat och nytt vatten till alla djuren och städa runt deras burar. Det var lite spänt och nervöst i början, men efter ett litet tag släppte det och jag kunde verkligen njuta. Vi hjälpte även till med att fylla på med varor i butiken, vilket jag tyckte var jäkligt kul konstigt nog.
Summering av hela dagen: Det gick bra. Lite sämre i början och mycket bra mot slutet!
Var jag trött efter min första dag på jobbet? Svaret är ett klart JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar