tisdag 18 oktober 2011

Praktikdag nr 2

OBS! Dessa taggmöss är inte från affären utan en bild från Goggle




















Vet ni vad??? JAG ÖVERLEVDE! :D Jag överlevde min jobbdag nummer två. Och det var faktiskt riktigt kul! :D Visst fanns det stunder då jag blev osäker och inte visste vad jag skulle göra. Men det hjälpte bara min arbetskonsulent G till med. Hon var nästan en kvart sen men jag kunde ändå börja utan henne och det kändes helt okej. Kände ingen panik mer än lite nervositet för om hon skulle komma överhuvudtaget. Jag är stolt! Det känns ännu bättre eftersom både butiksägaren M och G berömmer mig för det jag gör, även om jag vet att de säger det för att stärka mitt självförtroende. Idag fick jag i alla fall rensa de flesta burar på allt och fylla på med nytt. G upptäckte att taggmössen hade ungar, aaaaawww! :D Så underbart sött och roligt! Jag gillade faktiskt taggmössen! Visste inte att jag gillade möss, men vem kan motstå sådana söta liv? Vildmöss är en sak, men dessa..! Aaaaw så söta! Två fåglar rymde även när vi skulle städa deras burar. Men det var lätt fixat för M. Med hjälp av en hov fångade hon in dem rätt snabbt. Sedan gav jag även fiskarna mat, vilket var riktigt skoj! Så hagalna de var, haha! :D

Detta är vad jag kallar en riktigt lyckad arbetsdag! *Guldstjärna* till mig! xD

// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar