onsdag 7 december 2011

Strömavbrott

Vaknade med magont och med en känsla av att jag försovit mig. Tittade på klockradion, den var helt svart. "Oh nej det är strömavbrott! Då har jag säkert försovit mig!" tänkte jag. Tog tag i mobilen och tittade på klockan. 08.31. Alarmet var satt 09.00. "Då har jag inte försovit mig.. Pheeew!".

Strömavbrottet varade i 2,5 timmar och var tillbaka ca 10.00. Skulle till tandläkaren för en årlig undersökning kl 11.00. Hade en svag känsla av att de inte skulle kunna ta emot mig, men mamma tyckte att jag skulle dit. Dessutom får man betala höga "böter" om du inte kommer på en bokad tid. Så kl 10.50 var jag där. Ingen där. Varken i väntrummet eller receptionen. Datorn där man anmäler sig fungerade inte heller. Men jag satte mig ändå i väntrummet och väntade, väntade och väntade.. Det kom och gick folk i receptionen, de tittade på mig, men gjorde inget. När kl var 11.30 kom en man ut och frågade vem jag skulle träffa. "Jag vet inte vad han heter. Det är ett utländskt namn på H." sade jag. Han fattade vem jag menade och gick och hämtade honom. "Tyvärr, men jag kan inte ta emot dig. Datorerna fungerar inte. Är det okej?" sade han. Jag sade såklart att det var okej, vad skulle jag säga liksom? Och sedan gick jag hem igen...

När jag kom hem åkte mamma och jag till stan. Fick hämtat ut concerta och hämtat min iphone bland annat :) Skriver från min iphone just nu faktiskt. Men SIM-kortet verkar inte fungera än. Får se om den fungerar snart! :)
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar