torsdag 15 mars 2012

Jäkla hund!


Zuki är en supersöt och urgullig liten chihuahua. Alla och då menar jag ALLA stannar och ska klappa henne när jag är ute och går med henne. Hon är en jäkel på att bitas och alltid varit. Först var det okej för min del, hon var ju liten, ny och det var på lek. Det har nu urartat sig och hon får aggressionsutbrott och hysteriskt biter allt omkring sig. Andra tycker fortfarande att det är gulligt. Gulligt med en så liten söt valp som kan bli arg och ha humör. Jag själv ser det inte så. Jag ser allvaret i det hela. Hade hon varit en rottweiler, hade det inte varit gulligt. Så idag tog jag henne på bar gärning och "fyade" henne när hon bet mig på lek. Hon blev då hysterisk som hon brukar. Men istället för att låta henne vara, tog jag tag i det och resultatet av det blev många bitmärken. Ett märke så djupt att det inte ville sluta blöda. Men det upptäckte jag inte först. Mobilen som egentligen är vit, var röd. Efter en stund kom svedan och då upptäckte jag upptäckte alla sår. Att en så liten hund kan göra sån skada visse jag inte..
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar