onsdag 14 mars 2012

Läkarsamtal 14/3 2012

Min läkare är skum, men det är inget konstigt eller ovanligt att psykläkare är det. Han svammlar, mummlar och han är helt klart svår att helt förstå. Jag har på senare tid haft med mig en sjuksköterska på mina läkarsamtal. Hon översätter och tydliggör det läkaren säger.
I sin helhet gick mötet sådär. Helt okej. Jag fick recept, men det var krångligt och läkaren vill inte lita på mig. Han försökte skrämma mig med inläggning på psyk, men jag känner mig rätt lugn med att det är inte vad han vill eller kommer att göra.
Nu måste jag be om recept ofta och behöva ta ut mina tabletter ca var tionde dag. Tradigt, men hellre det än inga tabletter alls.
Fortfarande vill läkaren inte släppa mig helt. Återbesök om fyra veckor och då ska jag även få nytt recept.
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar