torsdag 22 mars 2012

Vad säger man?

Min enda riktiga vän, min barndomsvän Bea, har nyligen fått beskedet att det är slut mellan henne och hennes pojkvän. De har varit tillsammans i 1,5 år. Vad säger man till sin vän i en sådan situation? Jag försökte säga det som jag antar att de flesta säger, "det blir bättre" och "du kommer att hitta en ny" ungefär. Men det jag vill säga är, "Jag förstår hur du känner.", men det kan jag inte. Jag sade till henne, "jag vill säga att jag förstår och det gör jag till viss del, men jag har aldrig upplevt att bli dumpad och kan därför inte förstå hur det verkligen känns." Så hur fortsätter man och hur stöttar man henne? Usch vad det här är svårt! Dessutom känner jag med henne, gråten är på väg.. Jag vill ju att hon ska vara lycklig! Inte må skit, känna sig oälskad och vilja dö..
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar