torsdag 14 oktober 2010

Ett oväntat hemskt besked!

Idag kom det ett brev hem från försäkringskassan, där det stod:
"Försäkringskassan kommer inte att behandla din ansökan om bostadstillägg. Din ansökan avvisas."
Där stod att det saknades uppgifter och att komplettering behövdes för att de skulle kunna ta ställning till min ansökan. Men där stod inte någonstans VAD som saknades. 

Jag visade genast mamma brevet, som blev ganska arg. Hon tog telefonen och ringde dem direkt. När hon kommer fram säger de jäklarna att de har i juli detta året skickat hem ett brev till oss där det stod vad som behövdes kompletteras. Att det skulle vara för sent att komplettera nu. De behövde min deklaration, vilket jag inte har någon och aldrig haft, och ett utdrag från min bank. Okej, fine! Men vi har inte fått något brev i juli! Vi skickade säkert in ansökan i början av året och i juli påstår de att de har skickat ett brev hem till oss, där de begärt komplettering. Och nu i oktober månad avvisar de min ansökan bara så där. Hur fan kan det gå till så? Blir så jäkla ledsen. Känner mig sparkad och trampad på fast jag ligger ner. Varför kunde de inte ha ringt? Får det lov att gå till så här? Ska vara på mamma att vi ska överklaga, för jag tycker inte att detta är okej!

Försäkringskassan har alltid all tid i världen att handlägga ärenden, medan vi svaga, sjuka och hjälplösa får ett datum. Ovanpå allt ljuger de och säger att de skickat ett brev, eller så har de det men det inte kommit fram. Men ska det då innebära att mitt ärende ska avvisas? De kan ändå inte mena att jag som har autism med telefonfobi, ska ringa och fråga vad som hänt med mitt ärende? Jag visste inte ens att de höll på att behandla det!

Snacka om att försäkringskassan utnyttjar de svaga för att utöva sin makt. För det har de, en jäkla stor makt! Maktmissbrukare är vad de är! Undrar om man ska anmäla dem på något vis och i så fall till vem?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar