torsdag 14 oktober 2010

Låg vaken två timmar i natt

Igår skulle Bea på ett EVG-möte (fråga mig inte vad det står för) på skolan tillsammans med rektor, syo och lärare. De skulle diskutera hennes skolgång. Om hon skulle plugga på distans, halvtid eller heltid. Och hur många ämnen hon skulle läsa. 

Bea sms:ade mig och skrev att hon tagit fel buss, den som går på andra hållet än det hon skulle. Hon bad mig ringa rektorn, som också varit min rektor, idrottslärare, samhällslärare och körkortslärare. Jag totalvägrade. Aldrig i livet att jag ringer! NEJ! Sade att jag skulle se vad jag kunde göra. Mamma kom med förslaget att sms:a honom (har hans nummer på mobilen), så det gjorde jag. Sedan skickade jag även Beas nummer till honom. När jag någon minut senare är på toaletten, ringer mobilen som ligger på laddning i mammas sovrum. Jag hann inte svara, och tur var väl det. Det var rektorn! Skrev sms till Bea, att rektorn ringt mig, men att jag inte hann svara. Fick till svar att han nyss hade ringt henne och att de hade bestämt att hon skulle komma ändå. Sedan sms:ade vi inte så mycket mer förrän efter mötet. De bestämde att Bea skulle vara sjukskriven i en vecka. 

På natten låg jag vaken i sängen säkert två timmar och sms:ade med Bea. Hon började sms:a redan vid 22 och vid 23-tiden när jag gick och lade mig fortsatte vi att sms:a med varandra. Inte förrän vid 2-tiden sade vi godnatt och jag kunde släcka lampan och sova. Väcktes av Chilly vid 4-tiden, var helt död. Så klart kunde jag inte somna om utan var tvungen att gå och kissa. Sedan kunde jag somna om ganska snabbt igen. Vakade senare vid 7-tiden igen, denna gången av att telefonen ringde. Mamma steg upp och svarade. Även denna gången var jag tvungen att stiga upp och kissa innan jag kunde somna om igen. Efter det sov jag från och till fram till 11-tiden, då mamma kallade på mig. Är helt slut idag... Och så ska jag upp tidigt imorgon. Möte på socialförvaltningen tillsammans med LSS-handläggare och min nya kontaktperson. Hoppas på en lugn natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar