fredag 8 oktober 2010

Hemska besvär och hemska nätter

Igår vakande jag av att mamma ringer mig, hon skulle bara väcka mig. Klockan var 10.00. Kvällen innan hade jag jäkligt svårt för att sova, vaknade flera gånger och jag hade svårt att somna om igen efteråt. Helt yrvaken och trött gick jag ner för trappan och hälsade på hundarna som var helt galna. Inte långt därefter gick jag in på toaletten och tog mig ett bad/dusch. När jag precis hade tagit på mig efter att ha duschat, kommer Emelie. Hon skulle vara hemma hos oss eftersom Savannah, min föredetta hund, skulle flytta och mamma behövde hennes hjälp. Själv skulle jag under tiden ta alla andra hundarna och gå hem till morfar. Dock blev det inte förrän vid 14.30 som det blev av. Kunde komma hem igen redan lite efter 15.00.

Under hela dagen hade jag sms:at med Bea. Hon hade varit hos en psykolog och fått reda på att hon lider av generell ångest (konstant oro och ångest) och fick utskrivet Fluoxetin Mylan, en antidepressiv medicin. Bad därför Bea om att få komma hem till henne senare på dagen, att hon kunde sms:a mig när hon ville att jag skulle komma. 

När klockan var runt 18.00 ringer telefonen, det var Trulsa, mammas moster, Beas mamma. Hon ville komma över på ett kopp kaffe. Trodde i min vildaste fantasi att Bea också skulle komma. Sprang upp på mitt rum, borstade håret, tog lite parfym och satte mig sedan vid datorn. Inte långt där efter ringer det på dörren. Jag kunde höra Trulsa men inte Bea, hon kanske bara är tyst? En liten stund senare, går jag ner. Ingen Bea syns till. Skrev ett sms till henne, lite på skoj, och frågade varför hon inte var hos mig. Hon skrev tillbaks att jag kunde komma till henne istället. Och det gjorde jag också. Med Chilly under armen gick jag de få steg det är hem till Bea och ringde på dörren. Bea öppnade och jag gick in. Vi satte oss i hennes rum framför datorn. Hon visade bilder på olika killar som hon träffat, hon visade olika bloggar som hon gillar och hon visade även en del låtar som hon gillar. Sedan pratade vi en jäkla massa, bland annat om killar, sex, world of warcraft (som vi båda spelat, men som vi inte spelar längre), sjukdomar, tabletter osv. 

Jag kom hem igen lite innan 22.00, då mamma hade sms:at mig och skrivit att hon var hungrig. Jag hade först inte fattat vad hon menade. Vadå hungrig? Ja, men gå och ät då! Eller har vi inte ätit middag idag? Vad är klockan? 21 och någonting. Visst har vi ätit? Vi åt ju fisk! Vad menar hon?? Ah, nu fattar jag! Hon har bara en hand att använda efter operationen igår. Aaaah, då förstår jag! Innan jag hade kommit på det hade säkert 5 minuter gått, och Bea sade att hon fattade det direkt. Är man trög eller är man bara trög? 

Jag gick och lade mig runt 23.00. Kände att jag inte kunde sova. Tog ett block som jag haft i skolan, och tänkte skriva ner lite tankar, men istället fastnar jag i läsa gamla uppgifter. När klockan var närmare 23.30, lade jag mig ner, släckte lampan och försökte somna. Det gick inte att somna, kunde inte komma till ro. Och ovanpå det, började ett mycket konstigt ljud att låta, ett ljud som jag aldrig hört tidigare. Ett mycket tyst, men tillräckligt högt ljud för att ge mig huvudvärk. Lät ungefär som en mygga eller fluga långt borta, men ändå nära. Försökte och försökte att ignorera ljudet, men det skar in i mitt huvud. Höll för mina öron en liten stund, men även då hörde jag ljudet! Håller jag på att bli galen? Vad är detta? Jag kunde inte filtrera bort ljudet. Bestämde mig för att sätta på teven i hopp om att den skulle döva ljudet. Tittade i ca 20 minuter till det blev paus, sedan stängde jag av teven och försökte sova igen. Jag hörde inte ljudet! Försökte lyssna efter det, men kom på mig själv att sluta, då jag kanske skulle bli störd av det igen. Trotts att ljudet var borta kunde jag inte somna. Det var för varmt, sedan var det för kallt, Chilly andades, kudden och ställningarna var inte sköna. Allt störde mig! Sista gången jag tittade på klockan var den efter 02.00! När vaknar man idag då? Jo, 08.00!! Hundarna där nere busade och skällde.... Jag kunde inte somna om, det var lika bra att stiga upp.

Nu ska jag gå ner och hjälpa mamma att duscha, kan bli lite svårt för henne att göra det endast med vänster hand!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar