söndag 17 oktober 2010

Kontaktperson

Idag var min nya kontaktperson, Maja, på besök hemma hos mig! Vi hade mailat under lördagen och kommit fram till att hon skulle komma hem till mig idag 12.00. Hennes sambo kunde köra henne, då hon inte har körkort. När hon kom vid 12-tiden satt vi först på golvet i köket och pratade om hundarna, sedan satt vi lite vid köksbordet. Mamma lagade kaffe till sig, te till Maja och jag ville inte ha något. Efter ett stund frågade Maja mig om vi kunde gå en runda med hundarna, så det gjorde vi. Gick min favoritväg, en väg som går mittemellan två åkrar, där det inte finns några människor. Det kan komma en och annan cyklist, men annars är det helt öde. Maja tyckte att det var mysigt att gå där, "det var perfekt". Det tycker jag med, eftersom man är helt för sig själv. Vi pratade lite om vad jag gillar och inte gillar. T ex att jag inte gillar att åka buss, äta inför folk, handla osv. När vi senare kom tillbaka efter 30 min promenad, satte vi oss i köket på golvet och pratade om hundarna igen. Senare när klockan var 14.00 blev Maja hämtad av sin sambo igen. Vi bestämde att vi kunde höras via mail eller sms och bestämma när vi ska träffas nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar