fredag 1 oktober 2010

Hejdå Petra

Idag vaknade jag av att jag fick ett sms. Det var från Petra, min kontaktperson. Hon skrev så här:
"Hej Nee-Kee!
Allt bra med dig?
Jag har pratat med LSS-handläggaren idag och 
vi avslutar mitt uppdrag from idag,
så morgondagens planerade biobesök ställs in.
Lycka till i framtiden!
Petra"
Äntligen! Äntligen har Vera, min LSS-handläggare, tagit tag i saken och pratat med Petra! Nu behöver jag inte träffa henne mer, aldrig mer ta bussen, gå och handla, fika, och ha sådan press på mig hela tiden. 

Blev av med ett problem men skapade ett annat. Nu måste jag börja träffa en ny kontaktperson! Och ovanpå det, ska jag troligtvis börja jobba, ca 2 mil från där jag bor! Alltså måste jag ändå ta bussen, plus att det där kommer att finnas nya människor, ny miljö, nya rutiner, ny, ny, ny... Allt blir nytt!! Mitt huvud kommer att explodera! Det kommer att bli alldeles för mycket information på en och samma gång. Jag fasar verkligen inför detta. Att ta bussen in till Malmö är hemskt! Det är där alla människor är, speciellt de lite yngre och farligare människorna! Ska jag då utsätta mig för det varje morgon när jag ska till jobbet? Jag kommer vara helt trött, slö, utmattad, ja helt FÄRDIG! när jag är framme på min arbetsplats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar