fredag 15 oktober 2010

Ny kontaktperson

Jahapp, då har man precis varit och träffat sin nya kontaktperson. Hon verkar supertrevlig! Träffades och pratade lite i väntrummet innan Vera, LSS-handläggaren, kallade in oss. Det kändes helt ok. Till jag fick reda på att hon inte har körkort! Och hon bor 1-2 mil från mig! Alltså måste jag ändå ta bussen...! Jaja, det är väl lika bra att börja vänja sig... eller? Vera sade till mamma och mig i måndags att vi kunde ansöka om färdtjänst, men vi visste inte hur. Frågade henne idag när vi ändå var där. Så nu ska hon skicka hem ansöknings-blankett och vi själv måste gå till en läkare som skriver ett läkarintyg, sedan skickar vi det bara till kommunen som beslutar ifall jag ska få färdtjänst eller inte. På Vera verkar det vara stor chans att jag kan få färdtjänst. Allt hänger på läkarintyget, det måste skrivas bra och utförligt om varför jag inte kan ta bussen. Det ska väl inte bli några problem! Måste bara ta reda på vilken läkare jag ska gå till. En på habiliteringen (om de ens har en), en på psyk, eller till och med en på vårdcentralen där jag bor? Tjaa.. vi får väl se. Hade varit jättebra om jag hade kunnat få det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar