söndag 10 juli 2011

Övervunnit

Idag övervann jag min rädsla/ångest inför ett kalas som mammy och jag skulle på idag. Igår kände jag att jag ville gå trots rädsla och oro, jag kan ju inte alltid gömma mig. Men idag kändes det bara så omöjligt att gå dit och berättade för mammy att jag skulle stanna hemma. Jag satte mig vid datorn och spelade vilket är det som brukar funka som något slags ångestdämpande. När klockan var 15.00, en timme innan kalaset, fattade jag beslutet att följa med ändå. Det blev snabbt in i duschen, tvätta sig och göra sig i ordning, droga sig lite med ångestdämpande tabletter och laktos tabletter och sedan var jag redo inför kalaset. Och resultat blev över förväntan. Jag var till och med social!! Stolt över mig själv som övervann rädslorna, oron och ångesten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar