onsdag 22 februari 2012

Delad åsikt

Jag, läkaren och sjuksköterska M hade delad åsikt idag och det uppstod en liten konflikt. Det började med att de ville önska mig lycka till med flytten. Jag sade då att de inte skulle säga så för då går det inte bra. Det är alltid så. Det medför otur.
"Vad menar du?" frågade M
"Mitt motto är alltid att förbereda sig på det värs....ta." svarade jag sen blev jag avbruten
"Så är det inte alls. Eller så menade inte P och jag iaf. Det är bra att tänka positivt och leva på det positiva tänket än att tänka negativt." sade M och läkaren instämde.
"Jo det är det visst, för jag vill inte bli besviken."
"Det är inte säkert att du blir besviken. Är det inte då bättre att tänka positivt och se fram emot flytten och blir du besviken så tar du det då, än att tänka negativt och förbereda dig på att eventuellt bli besviken? Så är det för alla människor, alla blir besvikna ibland." sade M.
Suck......
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar