torsdag 23 februari 2012

Ett offer


Jag kom hem för en liten stund sedan efter mötet med psykolog C. Idag pratade vi mycket om flytten men också om det vi pratat om tidigare. C summerade våra tidigare samtal om det förbjudna. Hon tror att jag ser mig själv som ett offer. Det gjorde mig lite förvirrad, då jag inte alls känner eller tänker så. Hon kan visst ha rätt, att jag i så fall undermedvetet ser mig själv som ett offer. Hon säger gång på gång att jag varit med om hemska saker och att jag haft det tufft i livet. Jag har aldrig tänkt så. Aldrig tyckt synd om mig själv. Aldrig pratat om det. Detta är helt främmande för mig, alla dessa känslor och tankar. C är den första personen som verkligen fått höra allt från min barndom. Ingen har någonsin fått veta så mycket och detaljerat. Och ingen har någonsin lyssnat så bra och analyserat så bra som C gör. Hon har verkligen fått fram känslor inom mig som jag inte trodde att jag hade..
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar