torsdag 16 februari 2012

Regression


Mötet med psykolog C gick okej. Vi pratade om det förbjudna, det. Det som inte får nämnas, inte får hända men som hände. Vi pratade om hur jag varit genom åren. Att jag gått från tuff och sprallig, till tyst och nästan stum, till tuff och lugn, till tyst, lugn och nästan stum nu. C tror att jag lider av, går igenom eller gör en regression. Jag visste inte riktigt vad det var mer än att det är en försvarsmekanism. Hon förklarade men jag skriver från wiki; "När man gör en regression går man tillbaka till en tidigare erfarenhet, ofta i syfte att läka en traumatisk erfarenhet man bär med sig från en tidigare tidpunkt i livet. När vi använder oss av metoden regression som betyder tillbakagång. Så får vi kontakt med erfarenheter som inte alltid är fullt medvetna i vår vardag."
Känner att jag behöver smälta det här..
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar