söndag 12 februari 2012

Tänker mycket

Jag tänker mycket på mötet som jag ska ha med läkaren och sjuksköterska M på onsdag. Hade svårt att somna igår på grund av det. Jag vill så gärna bara kunna öppna min mun och berätta exakt hur jag känner och vad jag vill när jag väl träffar dem, men det kan jag inte. Jag kan ibland inte ens få ur mig ett "ja", "nej" eller "okej", det blir bara en nickning eller en skakning på huvudet, om ens det.. Jag är så himla rädd för läkaren. Han har en sådan makt. Och att bli ovän med honom är som att bli ovän med gud (för de som tror). Läkaren har mitt liv i sina händer. Han bestämmer över min frihet. Ärlig talat tror jag att han kommer att lägga in mig. Han gav mig en andra chans, en chans som jag nu har sabbat. Jag gillar inte det här, jag gillar inte det här alls :/
Men imorgon ska jag jobba, är det tänkt. Att avboka både jobb och taxi är mer påfrestande än själva jobbet. Jag är bara väldigt rädd för att jag ska få panik på jobbet som sist. Jag får ta det. Jag kan bara inte avboka, det kan jag inte. Det vågar jag inte. Det klarar jag inte. Det går inte, helt enkelt! Nej, jag MÅSTE jobba :/ Och direkt efter jobb ska jag träffa psykolog C. Henne är jag inte så nervös för att träffa. För henne vet jag att jag kan lita på. Det har funnits få sådana människor i mitt liv.. Men lite rädd är jag att hon fortfarande vill att jag ska åka in, och att hon har berättat för mycket för läkaren...
Fan! Jag måste sluta tänka så här! Vad hände med positiva och glada NeeKee? Jag vet inte. Jag känner mig som en helt annan person. En helt annan identitet. Jag är två. En positiv och en negativ. Hoppas att jag snart ändras  tillbaka till den bättre NeeKee...
Nu blir det kaffe och frukost iaf! Ha det!
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar