tisdag 4 januari 2011

Bowling

Åkte med taxin hem till Maja vid 17-tiden. Hon stod och väntade på mig vid porten till hennes lägenhet när jag kom. Vi gick nästan direkt, tog bilen och körde till bowlinghallen. Maja, jag och hennes yngsta dotter spelade på en bana, Majas sambo, äldsta dotter och hennes kompis på en annan. Det var rätt kul. Lite stelt och jobbigt, men kul. Fick även jäkligt ont i min tumme, blödde nästan. Tror att jag hade ett för liten klot i början. Det var lite hemskt när vi kom dit, att välja skor och att välja klot. Tog det lättaste klotet. Då kom det en dam, som jobbar där och tillrättavisade mig på ett påhoppigt och elakt sätt, sade att de lättare kloten är för barn, att mina fingrar är för stora för de hålen. Jag visade då henne när jag höll klotet att jag visst fick plats, men då sade hon att jag höll fel. Hon visade mig hur jag skulle hålla och nästan beordrade mig att leta efter ett bättre klot, sedan gick hon. Kände mig lite illa till mods, lite nedtrampad och ledsen. Tog ett lite tyngre klot, men inte mycket större i hålen. Det visade sig senare, när vi spelat halva tiden att ett annat klot som en annan tagit fungerade bättre både för mig och Maja. Stora hål med bra grepp och inte allt för tungt, helt perfekt!

Det kom fram en annan dam när vi hade spelat klart och berättade för oss att man kan komma varje tisdag och spela för en viss summa i månaden. Maja blev genast intresserad och frågade mig senare om jag också var det. Jag fick fundera lite först. Skickade ett sms nu ikväll och skrev att jag gärna ville bowla med henne en gång i veckan. Tänkte att det hade varit bra och roligt för mig att ha något inbokat att göra en gång i veckan. Bowling är inte heller allt för ansträngande fysiskt som tex att gymma. Dessutom är bowling ganska kul också :) Så kanske, kanske blir det att Maja och jag börjar på det. Hoppas, hoppas!

Ganska trött i huvudet efter den här kvällen. Fick vara ganska social i taxin. Han var trevlig, taxichauffören. Det var samma som hämtade och lämnade mig. Nu tänkte jag surfa runt lite på nätet innan Criminal Minds börjar om en timme, ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar