onsdag 12 januari 2011

Förlåt, men jag har varit så trött

Inte orkat skriva varken igår kväll eller idag under dagen. Var som sagt iväg med Maja och bowlade igår. Det tog på krafterna ska jag be och få tala om! Tror aldrig att jag har varit så trött i hela mitt liv som jag var igår. Kunde knappt hålla huvudet uppe när jag låg i soffan. Det var riktigt pinsamt att bowla och samtidigt lite kul. Pinsamt för att jag var så dålig och för att tränarna granskade varje steg jag tog. De till och med skrattade åt mig! Jag gjorde bort mig totalt! Usch så hemskt! Men jag ska fan inte ge mig, jag ska inte sluta för det! Nästa tisdag blir det bowling igen och nästa och nästa. En sak som skrämmer mig dock, är tanken på att jobba. För om jag blir så trött som jag blev igår av en timmes bowling, hur ska jag då bli efter 4, 6 eller 8 timmars arbete? :O Visst, själva arbetet är inte jobbigt i sig, det är alla intryck. Det känns inte så jobbig när jag väl är där, men sen när jag kommer hem, OJ! Kommer inte att orka ta hand om varken mitt hem, Chilly eller mig själv när jag flyttat. Inte om jag ska jobba flera timmar varje dag i alla fall.

Idag var jag på vuxenhabiliteringen och träffade psykolog K för sista gången. Det var lite sorgligt, men inte så att jag gråter över det. Vi pratade om kursen som jag ska börja på på måndag den 17 januari, om den nya psykologen, om min familj, om dagligverksamhet och om bowlingen igår. K berättade att den nya psykologen kunde ta emot mig redan om två veckor! Frågade om det var okej med mig, vilket var självklart. K berättade även att den nya psykologen kunde ordna ett möte med min familj och mig för att få dem att förstå mig och min diagnos bättre, vilket är något jag velat så länge men aldrig vågat fråga efter. Det är något som för mig känns helt underbart! Äntligen ska min familj få höra vad Asperger är och vad det är för mig, av någon annan. Det är en sak att jag berättar, men när en psykolog säger att "så här är det", är det mycket lättare att ta till sig faktan och förstå.

Nu måste jag laga mat, äta och vara med mammy som precis kommit hem från frisören! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar