måndag 17 januari 2011

Halvt hjärta

Somnade 20.00 i soffan igår. Helt slut. Somnade även korta stunder under kvällen hemma hos daddy. Somnade sittandes i soffan, vid matborden och även medan jag gick. Aldrig upplevt det, inte på det viset. Man är där, min kropp, men det mentala är någon helt annanstans. Sov i alla fall fram till 22.00, gick då upp och lade mig i sängen. Smsade lite med Honey och fortsatte sedan att sova. Blev väckt av mammy 11.00 idag. Totalt blir det ca 15 timmars sömn. Tror faktiskt att jag behövde det. Idag kan jag fortfarande känna att mitt huvud är tungt, men jag har inget illamående, ingen frossa, yrsel, eller sjukkänsla. Idag har jag istället ett halvt hjärta. Igår var det helt, men idag är det halv. Varför? Honey är andra halvan och han är inte hos mig, thats why!

Snart bär det av till Vuxenhabiliteringen för kurs i vardagskommunikation. Ska bli kul på ett vis men är rädd för att det ska vara sådant jag redan vet och kan. Vi får se, kanske träffar någon att bli kompis med :) På kamratgruppen var majoriteten 40-50 + och är de på kursen lika gamla kan jag ju bara glömma det.


Dikt
Du är ljuset,
du är mitt hopp. 

Utan dig skulle jag
vara ingenting. 

Att vara med dig
är som att vara i himmelen. 

När jag är ensam
så har jag enkelbiljett till 
helvetet. 
Men en bit fattas
och den har du. 

Den kommer du
alltid att ha med dig. 

Att jag har träffat den rätta,
det kan jag tro nu. 

För mig betyder du allting. 
Och jag vill inte förlora dig.



Me <3 him

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar