torsdag 5 januari 2012

Året 2011

Jag står här i början av 2012. År 2011 har passerat fortare än något annat år. Jag står ungefär på samma plats i livet som för ett år sedan. Det har ändå hänt en hel del.
Träffade en helt ny människa som jag dessutom blev tillsammans med, separation från denne, börjat jobba, fått ännu en stämpel i pannan och gått en hundkurs med Chilly bland annat.
2011 har varit ett skoskav som har slutat med att jag belönats med nya och intressanta människor i mitt liv. Det är bara jag som kan göra att mitt liv blir bra. Lugn och harmoni kommer med glädje. Med glädje kommer kärlek.
Vill tacka min underbara familj och mina vänner. Ni som lyssnat i timmar och stöttat. Och ni som varit ärliga och sagt att jag är bra som jag är.
Från att känna att jag inte är någonting och inte har någonting. Från att ha trott på att jag är mindre värd än alla andra, till att veta att jag är bra. Bra som jag är. Från att låta mig bli illa behandlad och utnyttjad, till att våga säga ifrån och stå upp för mig själv. Till att ha bestämt mig för att vara den jag är och ingenting annat. Det är stora steg och de bästa stegen som jag någonsin tagit!
Kärlek till er alla!
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar