tisdag 17 januari 2012

Kom iväg


Jag kom iväg till jobb idag, pheew. Det var tufft att komma iväg. Hela kroppen och knoppen protesterade och ville inte. Men jag vann! Och det var helt okej när jag väl var där. Lite nervöst och pinsamt för vad M skulle säga i och med att jag inte kom igår. Hon sade inget och det är såå skönt. Jag fick städa en tom fågelbur på djupet idag. Totalstädning. Det skulle komma nya fåglar idag och då måste buren och alla dess tillbehör vara rena och fina. M sade faktiskt att det såg ut som nytt! Lite glad blev jag nog för det :)
Fotade buren för att kunna sätta pinnarna någorlunda likadant, men det blev inte att jag gjorde det. Satte dem lite så som blev lättast och bra.
Nu är jag åter hos pappa. Och imorgon måste jag troligen hem igen för att jag alltid strular till det. Bokade taxi för imorgon och torsdag, men sade inte att jag ville åka till och från pappa -.- Det blir alltså från mamma. Sedan så kanske jag måste boka om sjuksköterskan på torsdag och då även taxi också.. Jag orkar inte detta strul!!... Det är inte första gången. Nej. Närmare en gång om dagen, säger, bokar eller gör jag något fel. Felet i sig kan man leva med, men strulet runt om kring orkar jag inte. Omboka, avboka och förklara.. Usch nej!
Ska få besked imorgon om jag måste omboka sjuksköterskan.. Suck!..
Nej nu ska jag se nyheterna :) ha det!
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar