fredag 20 januari 2012

Omedelbar verkan

Låg och drog mig i sängen och plötsligt ringde mobilen. Det var sjuksköterska M. Hon var orolig för mig och hon beordrade mig att sluta ta concerta med omedelbar verkan. Hon pratade även om inläggning på psyk! Om jag ville det.. Vem vill något sånt!? Dessutom bestämde vi en tid till läkaren. Sedan lade vi på, jag steg upp och gick och duschade. Då ringde M igen, så mamma svarade. Jag skulle träffa psykolog C kl 13.00 idag, sade hon. Strax därefter ringde även C och frågade om jag kunde komma som idag.
Ja, det blev ingen lugn och ledig dag idag. Fick varit och träffat C. Hon tror inte att jag behöver läggas in, men att det är upp till läkaren på måndag att bestämma. Hon sade även att de nog inte kommer att tvinga mig, att allt sker med mitt samtycke. Och det känns ju skönt iaf! LPT har jag varit med om förr, fy för!
Nu har C och hab kontaktat kommunen och de ska påskynda lägenhet till mig. Det känns skönt. Hoppas bara att de gör det också!
Nej nu ska jag snacka lite med mamma! Ha det!
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar