torsdag 12 januari 2012

Man ska vara glad åt det lilla

Idag har jag varit på uppföljningsmöte med sjuksköterskan ang Concerta. Det gick väl okej. Gillade inte hennes reaktion och svar på mina biverkningar. Illamåendet och yrseln. Hon tror att de beror på lågt blodsocker, att jag äter för lite och för sällan. Det konstiga är att jag äter likadant nu som innan jag tog Concerta och då kände jag inte så. Hon trodde då att det berodde på att jag kanske är extra känslig i och med Concerta. Jag vet inte.. Nu måste jag iaf äta mer till nästa vecka då vi ska ses igen.. Jag gillar det inte! Men jag har inget val känner jag. Funderar på att lära mig äta havregrynsgröt till frukost. Det ska vara bra, mättande och nyttigt. Men vi får se hur det blir..
Jag fick förresten väga mig idag. Panik! Ville inte. Men jag gjorde det! Blev rätt besviken även om jag någorlunda visste det innan. Det är minus, men jag hade hoppats på mer.. Men men, man ska vara glad åt det lilla!
// NeeKee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar