tisdag 7 september 2010

Bra Rabatt

Idag var en mycket bättre dag än gårdagen. Vakande som vanligt vid 9-tiden och låg kvar en halvtimme. Sedan satt jag slöade framför nyhetsmorgon till 10.00, då mamma säger att om en halvtimme ska vi hämta Emelie. "Oh shit! Jag har inte duschat än!" Fick snabbt gå och duscha, klä på mig och sedan gick vi. Morfar, mamma och jag körde och hämtade Emelie, sedan körde vi till Coop Forum för att handla. Besökte först Jula, där morfar behövde en del grejer. Med Emelies rabatt på Jula är det verkligen värt pengarna! Skulle kosta runt 120 kr men morfar betalade bara runt 60 kr! Helt otroligt vilken rabatt man får.

Efter att vi shoppat hela Coop Forum, köpte vi varsin korv på pølsemannen. Jag tog den där nya Twin Dog, med två röda korvar och ketchup. Det var mycket gott, lite mycket bara. Men är man riktigt hungrig så är Twin Dog jättebra. 45 kr för två korvar i hot dog dubbelbröd är inte så farligt. Hade man köpt två separata hot dogs hade det blivit runt 60 kr. När vi var hemma igen satt jag mestadels av tiden framför datorn och läste om Asperger syndrom. Ville hitta lite mer fakta om att vara vuxen och ha Asperger. Hittade inget av intresse. Har tittat på tv hela kvällen. Biggest loser, idol 2010, the menatalist, NCIS los angeles. Är jättetrött, så nu tänkte jag gå och lägga mig. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar