torsdag 9 september 2010

Skrivit till min LSS-handläggare

Idag skrev jag ett mail till min LSS-handläggare och sade att jag inte vill ha någon kontaktperson.

Mailet såg ut så här:
Hej
Jag vill inte ha kontaktperson längre. Det har ingenting med Petra att göra. Det är alldeles för svårt för mig att vara ute. Det blev ett för stort kliv, från att jag inte behövde göra någonting själv, till att jag ska göra allting själv. Det är ju inte bara att "göra saker" som är jobbigt, utan att även "vara". Att finnas och befinna sig på en viss plats. Eller att ta bussen, som Pia vill att jag ska ta varje gång vi träffas, är jättejobbigt. Tycker även att det är jobbigt att bestämma vad vi ska göra samma dag eller dagen innan vi träffas, det ska planeras och bestämmas lång tid innan. Sedan klarar jag inte av ovissheten, att aldrig veta, när, var, hur och varför Pia och jag ska träffas. Hon kan SMS:a mig samma dag och fråga om vi ska träffas. Jag vill veta en vecka innan! Vissa gånger har jag varit tvungen att avboka våra träffar, för att jag inte klarar av dem. Det är inte roligt, man känner sig värdelös och hopplös. En kontaktperson ska hjälpa, inte stjälpa. Men just nu känns det inte som det har hjälpt...

Hälsningar
Nee-Kee
Väntar nervöst på ett svar nu. Vet inte alls vad hon kommer att säga... 
Hoppas verkligen att hon förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar