fredag 3 september 2010

Ingen praktik

Mejlade till min LSS-handläggare igår och frågade om min praktik på hunddagiset skulle bli av. Det var ändå två månader sedan hon ringade till mig och sa att om en månad kunde jag börja jobba. Fick svar på min mejl senare på dagen att det inte blev av. Så nu har jag ingen praktik, men det gör inte så mycket, är tillfällig personlig assistent till min mamma. Hon har bara en hand för tillfället, då den andra är opererad och inte kan användas. Hon behöver hjälp att duscha, klä på/av sig, bre macka, laga mat etc. Undrar ärlig talat hur det hade gått för henne om hon hade bott själv och inte haft någon familj, vem hade hjälpt henne då? Inte kan man väl få en personlig assistent tillfälligt? Det blir väl hemtjänsten som kommer, om man har tur, en gång om dagen. Mamma har fått turen att ha mig som sin dotter, haha =)


Stolt Dotter
Till En
Stolt Mor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar