lördag 18 september 2010

Övningskörning


Jag låg vaken i sängen, klockan var runt 09.00, och min mobil ringde. Det var daddy. Han berättade att han skulle komma om 20 minuter, vi skulle övningsköra. Det blev lite panik. Tog på mig, gick på toa, sedan var det bara att ta grejerna och gå ut på parkeringen. Vi körde till Jägersro. Deras stora parkering var helt perfekt. Halva parkeringen är avsedd för trav-publiken, men det var ingen trav idag. Helt tomt på parkeringen. 

Så mycket bättre det gick idag jämfört med första gången. Nästan inga motorstopp, bilen gick inte sönder, jag körde faktiskt, styrde, och växlade. Whiiiee!! Det ser lite ljust ut i den mörka tunneln. Ser framemot nästa övningskörning. Daddy är faktiskt lugn och snäll mot mig. Konstigt, men sant. Efter en timmes övningskörning, gick vi in på Coop Forum och handlade mat. Köpte naturligtvis en korv på pølsemannen efteråt. Sedan körde vi hem.

Köpte ett hjärta på Coop Forum med texten "Mitt hjärta klappar för morfar" till morfar, han blev helt rörd när jag gav det till honom. Han är så känslig och söt. Man kan inte säga vad som helst till honom utan att han ska börja gråta. Ett exempel är igår när han skulle berätta om en gammal flickvän, från stenåldern, och då blev morfar alldeles tårögd och började nästan gråta.

Nu måste jag städa... fullt med blodfläckar på golvet efter Happy (morfars hund), som nyss löpt.
Usch, så äckligt det är!! Måste verkligen bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar