fredag 17 september 2010

Tilliten för min LSS-handläggare är nere på noll

Idag skulle jag träffa min LSS-handläggare och min nya kontaktperson kl 11.00. Mamma körde mig till kommunhuset så att jag var där lite innan 11.00. Jag anmälde mig, sade att jag skulle träffa min LSS-handläggare kl 11.00. Tjejen i receptionen sade till mig att gå in i väntrummet och vänta på henne där, så skulle hon ringa henne och berätta att jag var där. Normalt, eller alla andra gånger, har de i receptionen alltid ringt till min LSS-handläggare när jag stått i receptionen Men inte idag. Jag gick och satte mig i väntrummet. Där satt en annan tjej. Trodde det var den nya kontaktpersonen. Sade inte hej och jag kunde inte se på henne, satte mig med ryggen mot henne. Var så nervös och rädd, började skaka. Försökte hålla mig lugn, men det gick inte. Efter ca 10 minuter kommer det in en tjej, frågar ifall någon ska träffa Vera, som min LSS-handläggare heter. Jag svarade att jag skulle. "Jag måste tyvärr meddela att hon är sjuk", säger hon då. "Jaha, vad ska jag göra nu då?", tänkte jag för mig själv. Helt chockad, gick jag ut igen, ringde mamma och bad henne hämta mig...

Att Vera, min LSS-handläggare aldrig kan höra av sig, gör mig så ARG, irriterad, frustrerad, sviken, besviken, ledsen, ja det mesta! Fattar hon vad hon håller på med? Vet hon hur det är att ha autism och få ett sådant plötsligt besked? Tydligen inte, annars hade hon inte gjort så mot mig! Alla kan bli sjuka, det kan jag inte bli sur för, men att hon inte meddelar mig det! Det är det värsta! Jag MÅSTE VETA! Kollade min mail innan vi åkte, hon kunde ha skickat en mail, men nej. Inget sms eller samtal från någon på kommunhuset heller... Det är precis som att hon skiter i mig. Hon skulle fixa praktik till mig, hon skulle höra av sig, men gjorde hon det? NEJ! Jag fick höra av mig och då säger hon att det inte blev av... Mitt problem är just att ta kontakt, ändå skiter hon i att ta kontakt! Hon vet också, hoppas jag, att jag tar det hon säger bokstavligen. Ärlighet för mig är jätteviktigt. Jag tror att allt folk säger är sant. Säger Vera att hon ska höra av sig, så gör hon det. Skulle hon då inte göra det, blir jag djupt besviken. Just nu känner jag att jag inte kan lita på henne. Min tillit för Vera ligger just nu nere på noll. Hon håller inte vad hon lovar eller vad hon säger. Hur ska jag då kunna lita på henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar