torsdag 30 september 2010

Två hundar. - En ny och en känd sedan tidigare.

I förrgår kväll åkte mamma till Ylva i Bjuv. De skulle iväg tidigt idag och hämta en valp. Ringde mamma vid 19.00 på kvällen idag, men de hade lång väg kvar. Vi bestämde att hon skulle sova över hos Ylva en natt till. Och tur var väl det. De kom inte hem till Ylva förrän vid 22.30 och innan hon hade varit här hemma hade klockan säkert blivit 24.00.


Vid 11-tiden idag kom mamma hem. Inte bara med valpen utan med Savannah också! Hon som var min hund lite detta året, men framförallt förra året. Nu vill Ylva inte ha kvar henne, så vi ska sälja henne. Jag kommer inte att ha råd med både Chilly och Savannah. Tyvärr har jag inget val, utan jag måste sälja henne. Jag tycker så otroligt mycket om Savannah, hon är speciell. Hennes personlighet är en sådan som går rakt in i hjärtat på folk. Det har jag märkt hos många som träffat henne för första gången. De brukade skoja att de skulle kidnappa henne, för att de tyckte så mycket om henne. Savannah är en sådan myspysare, så fort hon ser ett knä som är ledigt, kommer hon och vill upp. Hon njuter verkligen, bara av att sitta i knäet, det syns i hela kroppsspråket. Man behöver inte klappa henne, hon njuter ändå. Sedan kommer jag att sakna hennes ljud, hennes kvitter. Hon kvittrar alltid som en fågel, framförallt då hon blir glad. Brukar kalla henne för "pippi fågel" och då kvittrar hon ännu mer.

Porträtt av Savannah

Ståbild med Savannah

Den nya valpen, som ska heta Safira, var när hon kom först jätterädd för händer, men redan efter någon timme blev det bättre. Hon är så busig och har en sådan enorm energi. Hon biter på ALLT! Fingrar, svansar på de andra hundarna, soffan, filtar, leksaker, mattor, kläder, ja precis ALLT! Hon behöver 100% passning. Det räcker att man tittar bort 1 sekund och då har man tappat bort henne. Hon sover även mycket... när hon väl sover. Men sedan när hon vaknar är det full rulle igen.

Porträtt av Safira

Ståbild med Safira

Sötnosen tittar så vackert


Visst har hon vackra ögon?

Bus med Safira

Gott med ben

Desto större ben, desto godare

Bita Chilly är kul

Men Chilly verkar inte tycka det...

1 kommentar:

  1. Guuuud vilka fina bilder på Safira! Hon är så jävla söt, så idag kommer jag och äter upp henne :)

    SvaraRadera