måndag 13 december 2010

Datorn i mitt liv

Skickat mail med en snubbe på skolan angående min skol-dator att jag inte kan logga in på den. Fick ett mail idag där han skrev att jag skulle logga in som "admin", så det gjorde jag. Vips så var jag inne! Woho, äntligen! MEN, jag är inte inloggad som min förra inloggning, alltså kommer jag inte åt mina gamla dokument. Buhuu, jag ville verkligen få tag i dem, men jag får väl vara glad att jag har en dator som fungerar. Fast den fungerar bara med laddaren i datorn, så nåt fel är det nog i den. Kan vara bra att ha en extra dator ut i fal att något skulle hända min älskling till dator. Datorn är mitt liv, utan den, existerar jag inte, jag går upp i rök och försvinner för gott.

Försöker minnas, tänka tillbaks på hur det var när jag var liten. Jag kan inte ha varit gammal då jag satt vid datorn första gången. Samtidigt som datorn inte var samma som nu. Mina föräldrar hade en firma tillsammans, och även då en dator som jag ofta satt vid och som sedan även blev min. Min första dator, en begagnad, fick jag när jag var 8 år. Redan då betydde den rätt så mycket i mitt liv. Spelade alla möjliga spel på den. Min allra första nya dator fick jag när jag var runt 14 år, om jag inte minns fel. Åren innan jag fick den, satt jag mycket vid mina bröders datorer och spelade spel, eftersom deras var mycket bättre och hade roligare spel. När jag fick min dator, förändrades min relation till datorn för alltid. Spelade mer och mer än tidigare. Decmeber 2005 önskade jag mig ett online-spel i julklapp, och det var egentligen då allt vändes upp och ner. Tappade kontrollen, blev besatt, beroende och kunde inte sluta spela. Spelade samma spel från 25 december 2005 till 29 januari 2010. Visst, jag hade mina uppehåll emellanåt, men det slutade alltid med att jag började igen. Nu har jag varit fri i snart ett år, det kan vara det längsta uppehållet någonsin. Nu har det kommit en ny uppdatering av spelet och suget att börja spela igen finns där 24/7. Under den tiden då jag har varit "ren" från spelet, har jag inte suttit mindre vid datorn för det. Istället för att spela har jag, surfat på internet, läst om olika saker, bloggat, chattat, och bara strosat runt lite. Och det är precis där jag är idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar