lördag 4 december 2010

Film istället för idol

Det blev inte mycket idol igår. Såg första timmen, sen tappade jag lusten. Mamma var ju som vanligt helt ointresserad av det och det kan nog ha fått mig att tappa lusten. De flesta andra fredagarna har hon varit hos daddy och då har jag sett på idol själv. Igår satt hon vid datorn och jag låg i soffan. Vi bestämde oss för att se en film istället. Det blev Salt, thriller/action om en CIA officer som blir anklagad för att vara en rysk spion och som sedan flyr för att en gång för alla visa att hon är en sann patriot. Riktigt bra måste jag säga. Påminde en hel del om en serie som går på kanal5, Nikita, och som mamma och jag följer.

Funderar på att se på idol på tv4play nu, men jag kan inte bestämma mig. Har precis sett tre filmer om ADHD och Asperger syndrom av Vanna Beckman. De var okej, men inte jättebra. Lite intressant att se hur andra har det och vad de använder för strategier för att vardagen ska fungera.

Har ingen lust till något idag. Känner mig helt slö och tung. Helst av allt vill jag sova en timme eller två, men jag vet att det känns mycket värre när jag vaknar. Då är jag ännu mer slö och tung. Skulle behöva lite frisk luft känner jag, men jag kan inte gå ut. Det går inte. Vill egentligen gå en runda med hundarna, men nej, det går inte. Om jag tittar mer på tv, är jag rädd att jag kommer bli ännu mer slö. Går jag ut, kommer hela min dag, ja till och med natt, att bli förstörd. Gör jag ingenting, kommer jag att dö av uttråkning. Såå, vad ska man göra en dag som denna?

Tror att jag tar mig ett glas vatten (har ju inte druckit idag), och sen går jag ut i trädgården en stund och sen går jag in och tittar på idol och hoppas på att jag mår bättre då. Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar