lördag 11 december 2010

Depp igår

Igår kväll/natt var det depp. Mådde skit rent ut sagt.
Det var idol-kväll. Emelie, Alex och jag tittade på teven, mamma satt vid datorn och skrev på något. Jag hade tidigare på dagen fått reda på en hemsk sak som jag inte kan ta upp här. Funderade fram och tillbaka om jag skulle konfrontera dem med den informationen eller inte. Till slut gjorde jag det i alla fall, och det blev som en sten föll ner från bröstet och ner i magen, kunde inte fokusera, tänka klart eller prata. Helt chockad, besviken, sviken, ledsen och sårad fick jag sitta där i soffan och låtsas som ingenting. Det handlade inte bara om dem utan mer globalt, hela världen. Jag fattar inte vart denna världen är på väg. Blir bara mer och mer övertygad för var dag, om att aldrig mer ha att göra med mänskligheten när jag flyttat (förlåt om jag är tjatig).

Pratade lite med mamma innan vi gick och lade oss efter att idol var slut och Emelie och Alex hade gått hem. När ci hade pratat klart och skulle gå och lägga oss, tänkte jag att det inte var lönt att försöka sova, tog därför en sömntablett och gick och lade mig. Hade dock  lite svårt att sova trots tabletten för den informationen jag hade fått under dagen och kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar